SVAR PÅ KOMMENTAR!



Svar:
haha ja ibland kan det vara roligt med annorlunda videoinlägg (a'
Hehe, så du trodde på fullt allvar att jag fortfarande prata västskötska när jag vari här i snart 3 veckor , dummer x')<3<3


PÅ TAL OM DIALEKTER FÖRRESTEN!
Jag har samlat på mig lite roliga Jämtländska ord som jag tyckte att ni kunde få lära er så ni bergriper vad jag säger när jag kommer hem ;)

> Pära = Potatis
> Pärstampa = Potatismos
> Vart = var/varit
> Å = också
> Änna sia = andra sidan
> Storsa/jenta = Tjej/flicka


Det är de nya ord jag lärt mig som är lite annorlunda mot hemma, men självklart så har jag ju det norrländska tonläget när jag pratar oxå :P
Kommer säkert fler ord under veckan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback